Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Hur gör jag en insättning till mitt konto på JAK?

Vi är medvetna om att inte hela kontonumret finns att se på ett enkelt sätt i internetbanken.

Det som har hänt i nästan i alla fall är att den första nollan (0) har fallit bort från kontonumret. Tänk på att ditt kontonummer alltid ska bestå av totalt 11 siffror. Clearing nummer 9670 - följt av sju (7) siffror.

Om det är så att du har 5 siffror i ditt kontonummer på internetbanken så börjar till kontonummer 9670-00 plus dina fem siffror.
Exempel:
Du ser fem siffror: 1.234-5 ditt kontonummer är 9670 0012345

Om det är så att du har 6 siffror i ditt kontonummer på internetbanken så börjar till kontonummer 9670-0 plus dina sex siffror.
Exempel:
Du ser sex siffror: 12.345-6 ditt kontonummer är 9670 0123456

Se ett exempel på hur kontonumret ser ut här.

Om du har fler funderingar kring kontonumret, så är du varmt välkommen att skicka oss ett meddelande via internetbanken.

Emine Medlemsservice Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej!
    Jag och min fru försökte överföra till våra konton i JAK från 2 olika banker den 28/05. Betalningarna blev avvisade från både konton. Vad kan det bero på?
    Våra JAK konto börjar med 9670-0 + 6 siffror.
    Omar
  • Har ni problem med att göra överföringar och har använt er av totalt 11 siffror så kontakta oss via meddelande i internetbanken eller ringa oss på telefonen så hjälper vi er ytterligare.
    Emma Medlemsservice
  • Att man inte enkelt kan se och kopiera sitt kontonummer i ett format som går att använda från en annan bank är en showstopper. Måste fixas ASAP.
    Jens
  • Tack för dina åsikter. Vi tar med oss dessa och ser hur vi kan underlätta för er medlemmar.
    Emma Medlemsservice
  • Hur gör jag en överföring från mitt konto i SEB till mitt konto i JAK?
    Det vore bra om den informationen finns med på sidan för överföringar.
    Det är jättesvårt att hitta informationen, irriterande varje gång jag vill överföra pengar.

    Påtalar detta varje gång...
    Monica
  • Vi har tyvärr inte kunskap eller kan lägga ut information om hur det fungerar på andra banker men du gör en vanlig överföring och använder ditt kontonummer i JAK, det ska vara totalt 11 tecken långt. Clearing numret är 9670 - följt av sju (7) siffror.
    Emma Medlemsservice
  • Ok, det är precis den informationen som saknas på er sida för överföringar!
    Monica
  • Men vad har ni för BG-nummer eller Plusgironummer. jag måste ju kunna föra över från en annan bank!!
    Anna-Laura
  • När ni gör en överföring till JAK krävs varken Plus eller Bankgironummer, då inte heller OCR-nummer. Ni gör alltså en vanlig överföring till ert konto i JAK, kontonumret består alltså av 11 siffror. 

    Emma Medlemsservice
  • Hej,
    Icabanken sa att kontonumret var felaktigt. Jag anvgav c-nummer 9670 och det fattade icabanken att det var JAK. Mittmedlemsnummer är 5-siffrigt så jag la till 2 st. nollor först. Jag vet ju inte om jag har konto i JAK internetbank, har aldrig varit inne eftersom jag inte har bank-id.
    Vad gör jag?
    Leif
  • Ska man tolka er, JAK, som att det numera inte finns något bankgiro eller postgiro nummer att betala in pengar till sitt konto på längre? Förutom om man är helt ny medlem. 

    Jag och tydligen andra efterfrågar tydligare beskrivning på hur man kan gör insättning via girobetalning, för det kommer jag fortsätta med.
    Samt allmänt behövs det tydligare upplysningar uppenbart.
    Hälsningar
    Martin
  • Är mitt kontonr samma som mitt medlemsnummer, om jag fyller på med två nollor i början (så det blir 7 siffror)?
    Anitha
  • Hej!
    Vi ber om ursäkt för att det varit svårt att nå oss, många har försökt och det har resulterat i att vår telefonväxel gått ned.

    Vi har  beslutat att alla som återkopplar och reglerar sin medlemsavgiftsskuld alternativt avslutar sitt medlemskap innan den 31 augusti 2019 inte kommer att påföras varken övertrasseringsavgift eller övertrasseringsränta. 
    Läs mer om medlemsavgiften för 2019 här.

    Precis, det finns inte längre något Plus- eller Bankgironummer för inbetalning av medlemsavgiften längre.

    Ni kan inte heller använda ert medlemsnummer som kontonummer, utan ni måste logga in på internetbanken för att se ert kontonummer. Alternativt ringa oss och legitimera er med bankID under samtalet, så kan vi ge ut ert kontonummer. Vi har som sagt väldigt hög belastning just nu varför det är svårt att nå oss.

    Som sagt så har ni hela sommaren på er att föra över medlemsavgiften.
    Vi ber om ursäkt för allt besvär detta orsakat er.



    Emma Medlemsservice
  • Hej till er som undrar hur kan gör. Jag kom på det!
    Gå in på er internetbank och "överföring konton". Där behövs inget OCR-nummer utan man skriver bara in sitt kontonummer och clearingnummer. Lätt när man vet hur man ska göra!
    Eva
  • Jag gjorde en överföring till JAK med angivet clearing nr + 2 nollor innan mitt medl.nr.
    Transaktionen gick igenom men vart hamnade pengarna om det inte var detsamma som kontonr. ???
    Gick mycket riktigt inte att nå er och hur hade ni tänkt att man skulle veta sitt kontonummer när inget framgick i brevet?
    Kände som sagt ingen lust att skicka kopia av id-handling via mail för att kunna logga in i er internetbank (har inget lån eller sparande där) BankID borde väl räcka då det fungerar med myndigheter och andra aktörer.
    Lena
  • Har du gjort en överföring och du inte vet vart pengarna har hamnat så ber vi dig kontakta oss via telefon eller skicka oss ett meddelande via internetbanken.
    Nu går det också att besvara kundkännedomsfrågorna för åtkomst till internetbanken med hjälp av BankID, läs mer här ​Svara på kundkännedomsfrågor​​​
    Emma Medlemsservice
  • Jag vet inte vilket kontonummer jag har varför jag inte kan betala mitt medlemsskap.
    Skicka mig meddelande med rätt uppgifter så att jag kan betala.

    Kristina
  • Vet du inte ditt kontonummer så måste du logga in på internetbanken.
    Kommer du inte in så beror det på att du inte besvarat våra kundkännedoms frågor, läs mer här Svara på kundkännedomsfrågor
    Emma Medlemsservice
  • Hej
    Hur loggar man in i er internetbank.
    Jag är medlem sedan många år men har inte använt kontot på länge.
    Har medel där.
    Försökte med BankID igår fungerade inte.
    Minns inte kontonummer tyvärr
    Mvh Solweigh Westerlund

    Solweigh Westerlund
  • Kommer du inte in så beror det på att du inte besvarat våra kundkännedoms frågor, läs mer här Svara på kundkännedomsfrågor
    Erica Kommunikatör

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.