Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Inloggning med iPhone och iPad fungerar inte, vad kan jag göra?

Vi rekommenderar att du använder dator tillsvidare. Vi kommer att byta banksystem under 2019 och då kommer dessa störningar att försvinna.

Varför har felet uppstått?
Efter Apples release av sin senaste iOS version verkar en del användare av olika versioner av iPhone och iPad uppleva funktionalitetsstörningar när de surfar in på vår internetbank. Vi har tyvärr ingen snabb omedelbar lösning på problemet.

Finns det någon lösning som jag kan testa?
Inloggning med BankID på annan enhet bör fungera utan problem. Det vill säga om du fyller i ditt personnummer vid "Logga in med BankID på annan (mobil) enhet" (trots att du gör det på samma enhet) och sedan manuellt går över till BankID-appen istället så ska det fungera. (Eller fyller i personnumret i mobilen istället för att välja ”Logga in med denna enhet”.)

Beroende på vilken webbläsare du har kan du också göra följande:

Safari:
Efter identifiering med Visma/BankID behöver du först göra en uppdatering på inloggning sidan (den med val av inloggningssätt) och dels en uppdatering till när du når Internetbankens startsida för att funktionerna ska fungera.

Chrome:
Som Safari vad avser uppdatering men du behöver byta tillbaka till fliken i Chrome manuellt efter identifiering i Visma/BankID.

Firefox:
Du behöver byta tillbaka till fliken i Firefox manuellt efter identifiering i Visma/BankID. Ingen uppdatering krävs.

Har du ändå problem rekommenderar vi att du använder dator tillsvidare. Vi kommer att byta banksystem under 2019 och då kommer dessa störningar att försvinna.
JAK medlemsservice Rapportera olämpligt innehåll
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.