Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Inloggning med iPhone och iPad fungerar inte, vad kan jag göra?

Vi rekommenderar att du använder dator tillsvidare. Vi kommer att byta banksystem under 2019 och då kommer dessa störningar att försvinna.

Varför har felet uppstått?
Efter Apples release av sin senaste iOS version verkar en del användare av olika versioner av iPhone och iPad uppleva funktionalitetsstörningar när de surfar in på vår internetbank. Vi har tyvärr ingen snabb omedelbar lösning på problemet.

Finns det någon lösning som jag kan testa?
Inloggning med BankID på annan enhet bör fungera utan problem. Det vill säga om du fyller i ditt personnummer vid "Logga in med BankID på annan (mobil) enhet" (trots att du gör det på samma enhet) och sedan manuellt går över till BankID-appen istället så ska det fungera. (Eller fyller i personnumret i mobilen istället för att välja ”Logga in med denna enhet”.)

Beroende på vilken webbläsare du har kan du också göra följande:

Safari:
Efter identifiering med Visma/BankID behöver du först göra en uppdatering på inloggning sidan (den med val av inloggningssätt) och dels en uppdatering till när du når Internetbankens startsida för att funktionerna ska fungera.

Chrome:
Som Safari vad avser uppdatering men du behöver byta tillbaka till fliken i Chrome manuellt efter identifiering i Visma/BankID.

Firefox:
Du behöver byta tillbaka till fliken i Firefox manuellt efter identifiering i Visma/BankID. Ingen uppdatering krävs.

Har du ändå problem rekommenderar vi att du använder dator tillsvidare. Vi kommer att byta banksystem under 2019 och då kommer dessa störningar att försvinna.
JAK medlemsservice Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej!
    Inlogningen var inget problem i safari vare sig med macpro, ipad eller iphone. Det var först vid signering av överföring det fastnade. I chrome gick allt bra men det tog en natts sömn att komma på..... mindre lyckat.
    Pelle
  • Hej!

    Det problemet kan bero på att din webbläsare inte tillåter popup fönster. När du trycker på signera i internetbanken så kommer godkännande rutan upp i ett nytt fönster. Så beroende på vilken webbläsare du har så kan du prova lösa problemet enligt följande:
    • Internet Explorer 
      Klicka på Verktyg, välj Blockering av popup-fönster och sedan Inaktivera blockering av popupfönster.
    • Mozilla Firefox
      Klicka på Verktyg, välj Inställningar, klicka på Innehåll och avmarkera Blockera popup-fönster.
    • Google Chrome
      Klicka på ikonen med en skiftnyckel i webbläsarens verktygsfält, välj Inställningar, klicka på Visa avancerade inställningar, klicka på knappen Innehållsinställningar i avsnittet Sekretess, Välj "Tillåt alla webbplatser att visa popup-fönster" vid Popup-fönster. Anpassa behörigheter för specifika webbplatser genom att klicka på Hantera undantag.
    • Safari
      Klicka på Safari i menyraden och avmarkera Blockering av popup-fönster. Det går även att gå på Inställningar, klicka på Säkerhet och där avvmarkera Blockering av popup-fönster.
    Finns inte din webbläsare med i listan så prova sök efter hur popup-fönster hanteras i just din webbläsare.


    Hoppas att det löser ditt problem.

    Emine Medlemsservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.