Till senaste kommentaren

Kan jag inte längre ta emot bankgirobetalningar?

Hej! Jag har haft mitt företagskonto hos JAK i ett par år nu och har tagit emot fakturor via bankgirot.

Efter banksystemsbytet, så var det flera kunder som hörde av sig om att de inte kunde betala till bankgirot längre. Som företagare är jag helt beroende av att kunna ta emot betalningar via bankgiro.

Har ni alltså tagit bort den möjligheten helt i.o.m. bytet av banksystem?
I så fall behöver jag byta bank.
Men vad jag kan se så verkar nya banksystemet vara förberett för bankgiro,
men det står att jag ska kontakta banken.
Så jag undrar helt enkelt om möjlighet att ta emot bankgirobetalningar finns eller inte.

Hälsningar
/Hans Ryding
Hans Ryding Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej!

    I samband med banksystembytet kommer så försvann tjänsten att man att man kunde betala till vårat plusgiro/bankgiro.

    Vi rekommenderar då våra medlemmar att istället göra överföringar direkt ditt egna kontonummer.

    Om du önskar mer information är du varmt välkommen att ringa till medlemsservice och vi har förståelse för att du är besviken, men tyvärr så finns det inte så mycket vi kan göra åt detta just nu.

    Tack på förhand!

    Emine Medlemsservice
  • Hej,
    jag är kund hos er, som företagare.
    Planerar Ni att starta bankgirotjänst /postgirotjänst ?

    Isåfall när ?
    Alex A.
  • Hej!
    Vi planerar att utöka vårt tjänsteutbud mot företagare men kan i dagsläget inte säga när det sker.
    Emma Medlemsservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.