Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Svara på kundkännedomsfrågor

Detta inlägg beskriver hur du gör för att besvara våra kundkännedomsfrågor.

Lagen om penningtvätt ställer krav på alla banker att ha en god kännedom om sina kunder. Det innebär bland annat att banken ska göra en id-kontroll och ställa frågor om affärens syfte och art. Läs mer på webbplatsen konsumenternas.se.

Det finns två sätt att svara på våra kundkännedomsfrågor; Digitalt med hjälp av BankID eller fysiskt genom att skriva ut vår kundkännedomsblankett. Du väljer alltså ett av alternativen.

Alternativ 1 - Svara digitalt med BankID
För att säkerställa att uppgifter som lämnas till oss kommer från rätt person har vi tagit fram en lösning tillsammans med IDkollen där uppgifterna som lämnas bekräftas med BankID.

För att lämna in uppgifter, följ denna instruktion:
  1. Öppna följande länk i en webbläsare: https://idkollen.se/gdpr/kundjak.
  2. Fyll i uppgifterna i formuläret.
  3. Klicka på knappen "Skicka".
Atlernativ 2 - Svara via post/e-post
Har du besvarat blanketten digitalt behöver du inte skriva ut och besvara frågorna på blanketten!

Skriv ut bifogad blankett och svara på frågorna, har du inte tillgång till skrivare skicka oss ett mejl till jak@jak.se så postar vi ut blanketten.

Skicka tillbaka ifylld blankett till oss via:
  • e-post till: jak@jak.se
  • eller per post till: JAK Medlemsbank, Box 216, 541 25 Skövde

När frågorna är besvarade behandlar vi ditt ärende och ger dig tillgång till internetbanken så snart vi kan!
Har du frågor är du välkommen att kontakta oss.
JAK Medlemsbank Rapportera olämpligt innehåll

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.