Till senaste kommentaren

Därför ställer vi frågor till dig

Alla banker måste enligt lag ha uppgifter om sina kunder och känna till hur dessa kunder använder banktjänster.

Vi måste förstå syftet med vår gemensamma affärsrelation och dina olika transaktioner. Därför måste banken ställa frågor till dig när du ska bli ny kund i banken eller utföra dina bankärenden.

JAK tar sitt samhällsansvar på stort allvar. Därför arbetar vi med att skydda våra kunder, vårt företag och samhället från brottslig verksamhet, vi motverkar penningtvätt, knarkhandel, terroristfinansiering, skattefusk m.m.

Dessa frågor är alltså ett lagstadgat krav och en del av vårt samhällsansvar som bank. Vi hoppas på din förståelse.

Önskar du läsa mer om hur det påverkar dig som medlem så går det att läsa mer här:
https://www.konsumenternas.se/betala/fakta/om-penningtvatt

Kommentarer

  • Hej!
    Det går nu att besvara kundkännedomsfrågorna digitalt, läs mer här: ​Svara på kundkännedomsfrågor​​​

    För att besvara digitalt med BankID
    För att säkerställa att uppgifter som lämnas till oss kommer från rätt person har vi tagit fram en lösning tillsammans med IDkollen där uppgifterna som lämnas bekräftas med BankID.

    För att lämna in uppgifter, följ denna instruktion:
    1. Öppna följande länk i en webbläsare: https://idkollen.se/gdpr/kundjak.
    2. Fyll i uppgifterna i formuläret.
    3. Klicka på knappen "Skicka".

    Emma Medlemsservice
  • Hej nu har jag svarat på alla frågor på idkollen, kommer jag nu att kunna logga in med Mobilt bank ID
    Michael
  • Hej Michael

    När du besvarat frågorna ger vi dig tillgång till internetbanken, du får ett mail från oss när du kan logga in. Det tar vanligtvis ca 1 arbetsdag.

    Ha en fortsatt fin dag!
    Britt-Marie Medlemsservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.