Till senaste kommentaren

Har du fått en påminnelse på medlemsavgiften för 2019?

Vi har tagit fasta på synpunkter som inkommit om att betalningspåminnelse av medlemsavgiften 2019 skickats ut sent och att detta orsakar oro hos många av er som berörs av påminnelsen. Vi har därför beslutat att alla som återkopplar och reglerar sin medlemsavgiftsskuld alternativt avslutar sitt medlemskap innan den 31 augusti 2019 inte kommer att påföras varken övertrasseringsavgift eller övertrasseringsränta. Skulle detta mot förmodan debiteras ditt konto kommer vi att kreditera det i efterhand.

För er som inte betalat innan den 31 augusti så ökar er skuld med 8 öre per dag, dvs 0,08 kronor. Så vårt tips är att föra över någon krona extra för att se till att hela skulden kan regleras.

Medlemsavgiften dras automatiskt från ditt medlemskonto. Alla medlemmar har tillgång till ett medlemskonto (tidigare baskonto). För att sätta in pengar på ditt medlemskonto gör du en överföring från ett annat konto, antingen i JAK Medlemsbank eller i annan bank. För att göra överföringen måste du veta ditt kontonummer.

För de medlemmar som ännu inte betalat medlemsavgiften för 2019 så kommer denna dras från medlemskontot den 1 juli 2019. Saknas täckning på medlemskontot så övertrasseras kontot. I motsats till vad som står i betalningspåminnelsen som gått ut så kommer alla som återkopplar och reglerar sin medlemsavgiftsskuld alternativt avslutar sitt medlemskap innan den 31 augusti 2019 inte att påföras varken övertrasseringsavgift eller övertrasseringsränta.

Relaterade inlägg:
Svara på kundkännedomsfrågor​​​
Svårt att komma fram per telefon
Hur gör jag en insättning till mitt konto på JAK?
Var hittar jag mitt kontonummer på internetbanken?
Varför kommer jag inte in på internetbanken?
Hur avslutar jag mitt medlemskap i JAK?
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Som flera påpekat så saknade betalningspåminnelsen som gick ut i slutet av juni uppgift om kontonummer till medlemskontot, från vilket medlemsavgiften för 2019 drogs den 1 juli 2019.

    För att åtgärda detta har vi den 8 juli 2019 skickat ytterligare en betalningspåminnelse till alla som saknade täckning på sitt medlemskonto den 1 juli 2019, där kontonummer till ditt medlemskonto framgår.

    Jag vill betala medlemsavgiften
    Gör en överföring på det belopp och till det kontonummer som framgår på betalningspåminnelsen daterad 8 juli 2019. Se bifogad fil som visar var du hittar dessa uppgifter på betalningspåminnelsen.

    Jag vill avsluta mitt medlemskap
    Vill du avsluta ditt medlemskap, läs följande inlägg: Hur avslutar jag mitt medlemskap? Avslutar du ditt medlemskap innan 31 augusti 2019 kommer du inte påföras några extra avgifter och vi krediterar eventuellt övertrasserat belopp.

    Jag har redan begärt avslut av mitt medlemskap innan den 31 augusti
    Har du redan begärt avslut av ditt medlemskap kan du bortse från betalningspåminnelsen, så snart vi hanterat ditt avslut kommer vi att bekräfta detta till dig. Du kommer inte påföras några extra avgifter och vi krediterar eventuellt övertrasserat belopp.
    Önskar du avsluta ditt konto efter den 31 augusti så måste du först reglera eventuell skuld hos oss.
    Bästa svaret
  • Tyvärr är det här så jäkla krångligt konstruerat och dessutom gjort under sommarperioden när inget är som vanligt. Jag tvingas därför avsluta mitt över 20-åriga medlemskap eftersom jag hinner att få in detta i tid, trots er förlängning. Frågan är vad som händer med sparpoängen som funnits där i många år nu.

  • Hej!
    Tråkigt att du inte haft möjlighet att ordna det eller diskuterat det med oss. Väljer du att avsluta ditt konto så kan du när du avslutar ange vart dina sparpoäng ska gå, det kan vara till en familjemedlem, bekant eller okänd. Här finns en länk om du vill skänka dina sparpoäng: Medlemsannonser
    Anger du ingenting sätts dina sparpoäng in på JAKs sparpoängsfond.

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.