Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Varför kommer jag inte in på internetbanken?

Hej!
Kommer du inte in internetbanken och är medlem hos oss beror det förmodligen på att du inte har besvarat våra kundkännedomsfrågor.

För att komma in på vår internetbank vänligen skriv ut bifogad blankett och fyll i samtliga frågor. Har du inte tillgång till skrivare skicka oss ett mejl till jak@jak.se så postar vi ut blanketten.

Se till att den vidimerade ID-handlingen är korrekt ifylld och skicka sedan tillbaka ifylld blankett till oss via:
  • e-post till jak@jak.se
  • eller per post till:
    JAK Medlemsbank
    Box 216
    541 25 Skövde
När svaren inkommit och vi behandlat ärendet ges du tillgång till internetbanken.

Relaterade inlägg:
Varför måste jag svara på kundkännedomsfrågor för att logga in på internetbanken?
Erica Kommunikatör Rapportera olämpligt innehåll
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Går det att fylla i kundkännedomsfrågorna via internetbanken när jag redan legitimerat mig via mobilt BankID?
    Andreas
  • Hej!
    Tyvärr har vi inte en digital lösning för kundkännedomsfrågorna. Men fyll i blanketten och skicka den med mail till oss så hjälper vi er med åtkomst till er internetbank så fort det går.
    Emma Medlemsservice
  • Emma, vad tråkigt att ni inte har en digital lösning för kundkännedomsfrågorna i kombination med en väldigt kort frist för oss som ska fixa med det och betalningar. Inte ditt fel, men det känns som om JAK behöver se över sina rutiner här.
    Titti
  • Jag bor i USA, jag skickar inte post hela vägen till er för att internetbanken inte fungerar.

    Kommer mitt medlemskap att upphöra?
    Jag har varit medlem sedan jag föddes då min mamma jobbade för Jak.
    Jo
  • Varför duger inte mobilt bankid med kundkännedomsfrågorna,varför så krångligt med bevittnande och kopierande,känns som man bara vill avsluta det här,ni behöver någon som kan göra allt lite mera lättförståeligt och ändamålsenligt.
    Lennart
  • Kan jag betala medlemsavgift utan att logga in på internetbanken?
    Ghaida
  • Och om man varken kan skriva ut, sen ta kopia? Man kan skicka med post om man inte kan scanna in. Posten är långsam.
    Visst skulle varit ute i god tid men vet inte om jag noterat tidigare att ni ville ha dessa uppgifter så här. Jag är bara en passiv medlem.
    Birgitta
  • Hej! Jag kommer inte åt numret till mitt baskonto för att betala medlemsavgiften och har försökt nå er på telefon men inte kommit fram de senaste dagarna. Har nu gjort en inbetalning av medlemsavgiften till erat PlusGirokonto 47789011 och angivit mitt medlemsnummer. Fungerar det här som en lösning?
    Karolina
  • Hej!
    Vi ber uppriktigt om ursäkt för den irritation och frustration som det sena utskicket av betalningspåminnelsen för medlemsavgiften orsakat dig. Vi har lyssnat på de synpunkter som inkommit och tagit till oss av kritiken.

    Alla har nu fram till den 31 augusti på sig att föra över medlemsavgiften till sitt medlemskonto eller avsluta sitt medlemskap, utan att få någon påminnelse eller övertrasseringsränta/-avgift.


    Inom kort kommer vi att ha en digital kundkännedomsblankett på plats och ber er invänta den.

    Det går inte att betala medlemsavgiften genom att göra en betalning med OCR-nummer till ett Plus- eller Bankgiro. För att betala medlemsavgiften behöver du göra en insättning till ditt medlemskonto.

    Relaterade inlägg:
    Har du fått en påminnelse på medlemsavgiften för 2019
    Avsluta medlemskap
    Emma Medlemsservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.