Till senaste kommentaren

Varför måste jag skicka in underlag på transaktioner?

Var går gränsen för hur mycket jag får ta emot/föra över utan att ni begär underlag för transaktionen? Varför måste jag lämna in underlag?

Vilken typ av underlag är det ni måste ha? Räcker det inte med att jag berättar var pengarna kommer ifrån?
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Vi är enligt lag skyldiga att förstå våra kunders transaktioner och kan därför komma att begära in underlag för dem.

    Det finns flera faktorer som avgör om vi måste begära in underlag utöver transaktionssumman. Det handlar alltså inte om en hård gräns vid en viss summa eller annan enskild faktor. Det kan röra sig om en transaktion som avviker från det normala eller inte stämmer överens med svaren i kundkännedomsblanketten.

    Vet du med dig att du snart kommer få in en stor summa pengar eller att ditt transaktionsmönster kommer ändras drastiskt, hör av dig.

    Underlagen måste vara från en ekonomisk transaktion (t.ex. kvitto, köpeavtal, osv.) eller innehålla uppgifter om den berörda summan (t.ex. gåvobrev, bodelning, osv).
    Dokument som saknar uppgift om den berörda summan (t.ex. registreringsbevis) eller saknar transaktionsuppgifter (t.ex. en skärmdump på en produkt i en webbutik eller liknande) är ej giltiga som underlag.

    Några exempel på vad som utgör giltigt underlag finns i tabellen nedan:

    Anna Medlemsservice
    (Uppdaterad )

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.