Svara på kundkännedomsfrågor
Detta inlägg beskriver hur du som privatperson med bankengagemang gör för att besvara våra kundkännedomsfrågor.
Observera att banken är skyldig att löpande ta in kundkännedom av kundmedlemmar. Har du åtkomst till JAKs internetbank samt har fått information ifrån JAK om att uppdatera din kundinformation ska inte länken i detta inlägg användas. Följ istället instruktionerna du har fått ifrån banken.
Alla banker måste enligt lag ha uppgifter om sina kunder och känna till hur dessa kunder använder banktjänster. Läs mer på vår foruminlägg eller konsumenternas.se.
Det finns två sätt att svara på våra kundkännedomsfrågor: digitalt med hjälp av BankID eller fysiskt genom att skriva ut vår kundkännedomsblankett. Du väljer alltså ett av alternativen.
Alternativ 1 - Svara digitalt med BankID
För att säkerställa att de uppgifter som lämnas till oss kommer från rätt person har vi tagit fram en lösning tillsammans med Verified där uppgifterna som lämnas bekräftas med BankID.
För att lämna in uppgifter, följ denna instruktion:
Ett bekräftelsemail skickas med mer information om hur självabetjäningsavtalet till internetbanken ska signeras. Håll koll på din mailinbox och skräppost.
Alternativ 2 - Svara via post
Har du besvarat blanketten digitalt behöver du inte skriva ut och besvara frågorna på blanketten!
Skriv ut blanketten som är bifogad längre ner i det här inlägget och svara på frågorna, har du inte tillgång till skrivare skicka ett mejl till jak@jak.se så postar vi blanketten till dig.
Kundkännedomsuppgifter via post kräver identifiering i form av vidimerad ID-handling där kopian på ID-handlingen är i färg. Bifogad Legitimationskontroll måste vara ifylld.
Skicka tillbaka ifylld blankett till oss portofritt:
FRISVAR
JAK Medlemsbank
20305762
Vasagatan 14
541 20 Skövde
Har du frågor är du välkommen att kontakta oss.
Observera att banken är skyldig att löpande ta in kundkännedom av kundmedlemmar. Har du åtkomst till JAKs internetbank samt har fått information ifrån JAK om att uppdatera din kundinformation ska inte länken i detta inlägg användas. Följ istället instruktionerna du har fått ifrån banken.
Alla banker måste enligt lag ha uppgifter om sina kunder och känna till hur dessa kunder använder banktjänster. Läs mer på vår foruminlägg eller konsumenternas.se.
Det finns två sätt att svara på våra kundkännedomsfrågor: digitalt med hjälp av BankID eller fysiskt genom att skriva ut vår kundkännedomsblankett. Du väljer alltså ett av alternativen.
Alternativ 1 - Svara digitalt med BankID
För att säkerställa att de uppgifter som lämnas till oss kommer från rätt person har vi tagit fram en lösning tillsammans med Verified där uppgifterna som lämnas bekräftas med BankID.
För att lämna in uppgifter, följ denna instruktion:
- Öppna följande länk i en webbläsare: https://www.jak.se/uppdatera-kundinformation-avtal/
- Fyll i uppgifterna i formuläret. Klicka på knappen "Gå vidare"
- Signera dokumentet med BankID
- OBS! Klicka Fortsätt för att slutföra ditt ärende!
Ett bekräftelsemail skickas med mer information om hur självabetjäningsavtalet till internetbanken ska signeras. Håll koll på din mailinbox och skräppost.
Alternativ 2 - Svara via post
Har du besvarat blanketten digitalt behöver du inte skriva ut och besvara frågorna på blanketten!
Skriv ut blanketten som är bifogad längre ner i det här inlägget och svara på frågorna, har du inte tillgång till skrivare skicka ett mejl till jak@jak.se så postar vi blanketten till dig.
Kundkännedomsuppgifter via post kräver identifiering i form av vidimerad ID-handling där kopian på ID-handlingen är i färg. Bifogad Legitimationskontroll måste vara ifylld.
Skicka tillbaka ifylld blankett till oss portofritt:
FRISVAR
JAK Medlemsbank
20305762
Vasagatan 14
541 20 Skövde
Har du frågor är du välkommen att kontakta oss.
Följ inlägget
1
följare
Borttagen kommentar