Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Varför kommer jag inte in på internetbanken?

Hej!
Kommer du inte in internetbanken och är medlem hos oss beror det förmodligen på att du inte har besvarat våra kundkännedomsfrågor. Följande inlägg förklarar hur du svarar på våra dessa frågor Svara på kundkännedomsfrågor.

Så snart vi fått in dina svar och behandlat ärendet ges du tillgång till internetbanken.
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej!
    Vi ber uppriktigt om ursäkt för den irritation och frustration som det sena utskicket av betalningspåminnelsen för medlemsavgiften orsakat dig. Vi har lyssnat på de synpunkter som inkommit och tagit till oss av kritiken.

    Alla har nu fram till den 31 augusti på sig att föra över medlemsavgiften till sitt medlemskonto eller avsluta sitt medlemskap, utan att få någon påminnelse eller övertrasseringsränta/-avgift.


    Det finns nu en digital blankett för att besvara kundkännedomsfrågorna. Se mer här: Svara på kundkännedomsfrågor

    Det går inte att betala medlemsavgiften genom att göra en betalning med OCR-nummer till ett Plus- eller Bankgiro. För att betala medlemsavgiften behöver du göra en insättning till ditt medlemskonto.

    Relaterade inlägg:
    Har du fått en påminnelse på medlemsavgiften för 2019
    Avsluta medlemskap
    Emma Medlemsservice
  • Hej på er alla!

    Hoppas ni som känner er frustrerade stannar kvar i banken och ser att de problem ni angett här är en konsekvens av att ni inte reserverat pengar på baskontot för medlemsavgiften, inte har noterat era kontonummer och och inte tagit del av informationen om byte av banksystem och därmed byte av mobilapp.

    Det var strul för oss med inloggningen de första dagarna efter bytet, men sedan har allt fungerat bra.
    Tjänsten med OCR har upphört men vår förhoppning är att detta återkommer i någon form eller att banken kan erbjuda Bankgiro.
    Det nya banksystemet är mer up-to-date än det gamla egenutvecklade som var en prestation för sin tid.
    Som IT-utvecklare så vet jag hur lätt något blir fel i en förändringssituation och känner ingen upprördhet mot JAK. Det tekniska strulet får även leverantören ta ansvar för.
    Banken har gjort ett bra val genom att välja en leverantör med god ställning på den Nordiska marknaden, med en stark inriktning mot mindre banker där produktutbudet kan utvecklas. Själva hoppas vi på ett betal- och uttags-kort för företag.

    Låt oss inte heller glömma att banker i allmänhet inte som JAK är utformade för att vara en rättvisebank med lika för alla. JAK möter ett motstånd från etablissemanget för att de och vi är annorlunda. Men den dagen då 2008 upprepar sig i en eller annan form (och mycket talar för att det kan komma snabbt) och vi har en ny finansiell krasch, då ska ni veta att enligt min välgrundade bedömning har JAK som liten fristående bank betydligt bättre förutsättningar att klara sig än de stora internationellt sammanvävda bankerna. I den världen är man med all rätt livrädda för dominoeffekten där bl.a en tysk storbank men dåliga finanser kan bli den utlösande faktorn om inte dollar-penningtvättande banker sänks innan dess. Fundera på vem som kommer att få betala mångmiljarböterna till USA och varför USA överhuvudtaget har makten att bötfälla banker utanför sitt eget land.

    Så välj inte bort JAK för ett litet tillfälligt strul utan fundera på om du inte långsiktigt sover bättre med att välja JAK som din reservbank, med bättre förutsättningar att klara en kris.

    Med hopp att ni alla ska få en fin sommar och en bra banklösning när stormen lagt sig! Vänligen, Krister.
    Krister
  • Hej alla!

    Vi ber om ursäkt för att vi inte svart på era inlägg i denna tråd, vi har valt att vänta med svar till den digital blanketten fanns på plats då många av er efterfrågar just den. Vi kan nu med glädje berätta att den nu finns på plats!

    Här kan ni läsa mer om det: Svara på kundkännedomsfrågor

    För att svara digitalt med BankID
    För att säkerställa att uppgifter som lämnas till oss kommer från rätt person har vi tagit fram en lösning tillsammans med IDkollen där uppgifterna som lämnas bekräftas med BankID.

    För att lämna in uppgifter, följ denna instruktion:
    1. Öppna följande länk i en webbläsare: https://idkollen.se/gdpr/kundjak.
    2. Fyll i uppgifterna i formuläret.
    3. Klicka på knappen "Skicka".

    Emma Medlemsservice
  • Hej

    Har nu fyllt i denna digitala kundkännedomsblankett. Hur lång tid tar det innan jag kan använda Internetbanken? Ungefär hur många dagar? Eller skickar ni något meddelande när det är klart?
    Fredrik Quistbergh
  • Tack Krister för ditt inlägg och tack JAK via Emma,

    Vänligen
    En tidigare upprörd, (fortfarande medlem) medlem. Troligtvis pga bortskämd med hur snabbt och enkelt allt "ska/bör" gå i vårt nu digitaliserade universum och kanske särskilt bankväsende. Tänker om och tänker stanna som medlem istället för att avsluta medlemskap. Tack för det fantastiska jobb ni gör för ett mer solidariskt banksystem.
    Malin
  • Hej!
    Vi försöker att hantera inkomna kundkännedomssvar löpande, just nu får ni tillgång till internetbanken inom 24 timmar. Vi mailar en bekräftelse när det är klart.

    Tack till både Krister och Malin för era värmande ord och att ni väljer att stanna hos oss. Det betyder mycket för oss!
    Emma Medlemsservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.