Vanliga frågor & svar vid bankbyte
Hur gör jag med autogiro och e-faktura?
JAK erbjuder inte autogiro eller e-faktura.
Hur gör jag med kontokredit och kreditkortsskuld?
Om du har en kvarstående kontokredit eller kreditkortsskuld måste du betala in skulden innan kontot avslutas. Aktuell kreditkortsskuld hittar du i din mobil- och internetbanken
Hur gör jag om det är flera kontohavare?
I de fall kontot har fler kontohavare behöver samtliga kontohavare godkänna att kontot ska avslutas.
Var hittar jag kontonummer och kontoutdrag?
Du hittar dina kontonummer i mobil- och internetbanken. För kontoutdrag på dina konton (gäller även för sparpoäng) hos JAK vänligen kontakta medlemsservice i mobil- och internetbanken.
Kan jag flytta eller spara mina sparpoäng?
Nej, sparpoäng är en del av JAKs unika ekonomiska system, skulle du avsluta ditt medlemskap så kan du inte flytta dessa till en annan bank. Vid avslut av medlemskap förlorar du även alla intjänande sparpoäng.
Behöver jag BankID?
Ja, du behöver ha ett BankID för att använda våra tjänster. Vi ger i dagsläget inte själva ut BankID.
JAK erbjuder inte autogiro eller e-faktura.
Hur gör jag med kontokredit och kreditkortsskuld?
Om du har en kvarstående kontokredit eller kreditkortsskuld måste du betala in skulden innan kontot avslutas. Aktuell kreditkortsskuld hittar du i din mobil- och internetbanken
Hur gör jag om det är flera kontohavare?
I de fall kontot har fler kontohavare behöver samtliga kontohavare godkänna att kontot ska avslutas.
Var hittar jag kontonummer och kontoutdrag?
Du hittar dina kontonummer i mobil- och internetbanken. För kontoutdrag på dina konton (gäller även för sparpoäng) hos JAK vänligen kontakta medlemsservice i mobil- och internetbanken.
Kan jag flytta eller spara mina sparpoäng?
Nej, sparpoäng är en del av JAKs unika ekonomiska system, skulle du avsluta ditt medlemskap så kan du inte flytta dessa till en annan bank. Vid avslut av medlemskap förlorar du även alla intjänande sparpoäng.
Behöver jag BankID?
Ja, du behöver ha ett BankID för att använda våra tjänster. Vi ger i dagsläget inte själva ut BankID.
Följ inlägget
1
följare
My name vincent ifeanyi oluigbo
Personal nr 19870119-1358
Paid for been a member and having account with ur organization. Im wondering long does it takes to get an bank account number
Tack för ditt mail.
Till följd av banksekretessen får vi inte hantera personliga bankärenden via forumet, detta då vi måste legitimera att vi kommunicerar med rätt person.
Ring gärna till oss på telefon 0500 46 45 00 måndag till fredag 9:30-11:00 så berättar vi mer.
Observera att man behöver ha ett BankID för att legitimera sig när man pratar via telefon med oss.
Ha en fortsatt fin dag.
Vänliga hälsningar
JAK Medlemsbank