Vanliga frågor & svar vid bankbyte

Hur gör jag med autogiro och e-faktura?
JAK erbjuder inte autogiro eller e-faktura.

Hur gör jag med kontokredit och kreditkortsskuld?
Om du har en kvarstående kontokredit eller kreditkortsskuld måste du betala in skulden innan kontot avslutas. Aktuell kreditkortsskuld hittar du i din mobil- och internetbanken

Hur gör jag om det är flera kontohavare?
I de fall kontot har fler kontohavare behöver samtliga kontohavare godkänna att kontot ska avslutas.

Var hittar jag kontonummer och kontoutdrag?
Du hittar dina kontonummer i mobil- och internetbanken. För kontoutdrag på dina konton (gäller även för sparpoäng) hos JAK vänligen kontakta medlemsservice i mobil- och internetbanken.

Kan jag flytta eller spara mina sparpoäng?
Nej, sparpoäng är en del av JAKs unika ekonomiska system, skulle du avsluta ditt medlemskap så kan du inte flytta dessa till en annan bank. Vid avslut av medlemskap förlorar du även alla intjänande sparpoäng.

Behöver jag BankID?
Ja, du behöver ha ett BankID för att använda våra tjänster. Vi ger i dagsläget inte själva ut BankID.
(Uppdaterad )

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.