Till senaste kommentaren

Hur avslutar jag mitt medlemskap?

Har du ett pågående lån eller väntar på eftersparande kan du inte avsluta ditt medlemskap. Om du endast väntar på återbetalningen av din låneinsats går det bra att avsluta.

Obs! Har du en skuld hos oss gällande exempel medlemsavgiften så måste du reglera din skuld innan du kan avsluta ditt medlemskap.

Just nu har vi längre handläggningstider och bekräftelse på när avslut av medlemskap är gjort kan dröja. Avslut av medlemskap gäller per den dag då avslutsbegäran kom in och vi tar hänsyn till datumet för när avslutsbegäran kom in i samband med att vi avslutar medlemskap.

Avslut av medlemskap ska ske skriftligt via:
  • med hjälp av bankID genom att följa detta inlägget Avsluta medlemskap
  • säkert meddelande via internetbanken
  • post till:
    Frisvar
    JAK Medlemsbank
    Box 216
    541 25 Skövde
    Obs! Skickar du ett brev måste du bifoga en vidimerad ID-handling med brevet. Se bifogat dokument här.
Finns pengar i JAK som ska överföras i samband med avslutet behöver föra över dessa pengar innan vi kan utföra avslutet.

I samband med avslut av ditt medlemskap kan du, om du har sparpoäng, välja att skänka dessa. Läs mer om detta i följande inlägg: Hur gör jag för att skänka mina sparpoäng?
Hanna Kommunikatör Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Tack för svaret!
    Det enda jag behöver gör är att betala utebliven medlemsavgift.
    Jag vill veta hur man gör det.
    Har inga pengar på kontot eller lån för den delen.
  • För att betala din medlemsavgift så för du över pengar till ditt medlemskonto.

    Se relaterade inlägg
    Betala medlemsavgift 2019?
    Varför kommer jag inte in på internetbanken?​​​
    Svara på kundkännedomsfrågor

    Hanna Kommunikatör
  • Hur gör jag om jag vill avsluta mitt medlemskap och jag har pengar innestående som sparande inga lån och inte har tillgång till internetbanken, inte har Bank ID (vill inte ha det) och har tappat bort de bankpapper jag fick en gång i tiden så jag har inget kontonummer och kan inte föra över några pengar till Nordea, och jag minns inte att jag fått några papper alls sedan från er med någon info om mitt konto efter att jag fick de första papprena vet bara att pengar dras från mitt personkonto hos nordea varje månad??? Jag klarar tyvärr inte av den typ av bank ni blivit det är för mycket teknik så jag vill ha hjälp få pengarna tillbaka och avsluta mitt konto utan så mycket tekniska problem
  • Hej Åsa!
    Tråkigt att du inte tycker om det förändringar vi gjort i banken.Saknar du bankID så kan du skriva ut och fylla i bifogad blankett och skicka till oss. Där kan du ange vilket kontonummer du vill ha din pengar överförda till.

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.